نمایشگاه نقاشی دوباره خط دوباره هاشور در اهواز افتتاح شد

التزام – نمایشگاه نقاشی «دوباره خط دوباره هاشور» در موزه هنرهای معاصر اهواز افتتاح شد.نمایشگاه آثار نقاشی سبک خیالی نگاری «دوباره خط دوباره هاشور» اسحق فتحی، هنرمند خوزستانی از تاریخ 22 لغایت 30 فروردین برای بازدید عموم باز خواهد بود و علاقمندان می توانند از ساعت 18 با مراجعه به طبقه همکف موزه هنرهای معاصر اهواز از این هنر ناب دیدن نمایند.
نمایشگاه نقاشی دوباره خط دوباره هاشور در اهواز افتتاح شد

التزام – نمایشگاه نقاشی «دوباره خط دوباره هاشور» در موزه هنرهای معاصر اهواز افتتاح شد.
نمایشگاه آثار نقاشی سبک خیالی نگاری «دوباره خط دوباره هاشور» اسحق فتحی، هنرمند خوزستانی از تاریخ ۲۲ لغایت ۳۰ فروردین برای بازدید عموم باز خواهد بود و علاقمندان می توانند از ساعت ۱۸ با مراجعه به طبقه همکف موزه هنرهای معاصر اهواز از این هنر ناب دیدن نمایند.

اسحق فتحی در تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۳۴۶ در هفتگل دیده به جهان گشود. مدرک کارشناسی نقاشی خود را از دانشگاه تهران دانشکده هنرهای زیبا اخذ کرد. مدت ۱۷ سال است که به فعالیت های هنری مشغول است و تا کنون ۳ نمایشگاه انفرادی طراحی برپا کرده که مجموعه «دوباره خط دوباره هاشور» چهارمین نمایشگاه انفرادی وی می باشد.
تکنیک اجرای آثار توسط روان نویس و قلم فلزی بر روی مقوای گلاسه می باشد. این شیوه طراحی «نقاشی» که (خیالی نگاری) نامیده می شود مبتنی بر بداهه کاری است و ترکیب بندی و ساختار تصویری هرگز از قبل پیش بینی نمی شود.
این آثار به خاطر ابعاد نسبتا بزرگی که دارند، هریک بطور متوسط حدود ۵۰ ساعت زمان برای اجرا نیاز داشته اند.

متن زیبایی که بر روی بنر چاپ شده خلاصه ظریف و هنرمندانه ای از نمایشگاه را به مخاطب القا می کند:
«دوباره خط دوباره هاشور» اتفاقی است که امتداد یک نگرش را به ذهن متبادر می کند امتدادی که در فاصله های نزدیک همه چیز عینی و آشناست. اما در پایان کمتر نشانی از ویژگی های ابتدایی در آثار دیده می شود. در این رهگذر اما هنرمند به تدریج به ادراکی تازه از زندگی دست می یابد که خاستگاهی به جز ذهن مطلق ندارد. بینشی فراتر از واقعیت که به ناچار در ترکیب هایی متفاوت و نو، همان عناصر آشنای همیشگی را در فضایی به غایت غریب به تصویر کشیده اند.
این شیوه از خیالی نگاری هرگز در ذهن نقاش هیچ رنگی را نپذیرفته و جهانی سیاه و سپید را در ساده ترین شکل خود معرفی کرده که تمامی پیرایه های روزگار و زندگی مدرن امروزی را از خود زدوده است و دنیایی ساده خلق کرده که از انبوه پیچیدگی های روزگار ما چیزی از آن به چشم نمی خورد.
تمامی آثار با استفاده از روان نویس و بر روی مقوا اجرا شده اند و به همین اعتبار در این مجموعه تنها وجه مشترک آثار، تکنیک اجرای آنهاست چرا که ناگفته پیداست، فضای برخی کارها، با سایر آثار تفاوت ماهوی دارد و گو اینکه عناصر مشترک مانند بزها، درختان و صخره ها ارتباط درونی آثار را حفظ می کنند اما تکنیک اجرا، مهمترین شاخصه ی گرد آمدن این آثار در کنار یکدیگر است.
زیبایی ساده است و سادگی زیباست و می توان با ابتدایی ترین ابزار نیز زیبایی آفرید . بیایید دوباره ساده باشیم زندگی را ساده کنیم تا تا زیبایی ها دوباره رخ بنمایند.

مطالب پیشنهادی :

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق این سایت برای © 2019 پایگاه خبری تحلیلی التزام - هفته نامه التزام. محفوظ است.